Упражняване разпознаването на първия звук в думите
Свързване на буквата с нейния зву к (графема с фонема)
Затвърждава концентрация, памет, слух, чувството за ред и фина моторика
Упражнения за четене (подготовка за четене)
Упражнения за писане (подготовка за писане)
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Език и грамотност
Кошница/панер с 8 предмета (напр. орел, овен, мида, мечка, рак, риба, кенгуру, камила), които отговарят на 4 различни първи звука
4 букви, отделени в кошничка (напр. “Р”, “О”, “М”, “К”)
Кошничка/кутийка за буквите
Заедно с детето подредете и назовете всяко животно в редица.
Повторете същото с буквите, като ги подредите в колонка под животните, така че заедно да са в Г-образна форма.
Назовавайте звука, а не наименованието на буквата – /м/, а не /мъ/. Вземете първото животно и го назовете отчетливо 3-4 пъти, така че да наблегнете на началния звук, след което го поставете пред съответната му буква. Повторете, за да затвърдите упражнението и оставете детето да продължи. Когато е готово, пред всяка буква трябва да има по 2 животни.
Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите и буквите или го адаптирате за друг език. Подобни упражнения са подходящи и за последен и среден звук, като най-трудно децата разпознават средния звук в думите.