кутия с играчки, животни и дървени букви

Цели

  • Упражняване разпознаването на първия звук в думите;

  • Свързване на буквата с нейния звук (графема с фонема);

  • Затвърждава концентрация, памет, слух, чувството за ред и фина моторика

Категория умения

  • Упражнения за четене (подготовка за четене)

  • Упражнения за писане (подготовка за писане)

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Чувство за ред

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Кошница/панер с 8 предмета (напр. орел, овен, мида, мечка, рак, риба, кенгуру, камила), които отговарят на 4 различни първи звука;

  • 4 букви, отделени в кошничка (напр. “Р”, “О”, “М”, “К”);

  • Кошничка/кутийка за буквите

Презентация на стъпки

подредени играчки-животни
1
1

Подредете и назовете всички животни

Заедно с детето подредете и назовете всяко животно в редица. Следвайте принципа отляво-надясно и отгоре-надолу (както е при писане).

подредени играчки-животни и дървени букви
2
2

Назовете и подредете всяка буква (в случаен ред)

Повторете същото с буквите, като ги подредите в колонка под животните, така че заедно да са в Г-образна форма.

Важно! Назовавайте звука, а не наименованието на буквата – /м/, а не /мъ/.

дървени букви и играчки-животни
3
3

Поставете всяко животно пред съответния му първи звук

наблегнете на началния звук, след което го поставете пред съответната му буква.

Повторете, за да затвърдите упражнението и оставете детето да продължи.

Когато е готово, пред всяка буква трябва да има по 2 животни.


Вариация

кошница с животни и дървени букви

Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите и буквите или го адаптирате за друг език. Подобни упражнения са подходящи и за последен и среден звук, като най-трудно децата разпознават средния звук в думите.

Още упражнения

Image

Упражнение “Розова кутия 1”

Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци. Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”.
Подредени букви до отворена розова кутия

Упражнение "Розова кутия 2"

Поставете Подвижната азбука и кутията със снимки върху килимче на пода. Обсъдете какво е съдържанието на снимките и ако забележите, че детето не разпознава някои от изображенията, по деликатен начин му помогнете да ги назовете.
logo-image

Последвайте ни: