

Цели
Усъвършенстване на триизмерното (стереогностично) сетиво;
Развиване на паметта;
Обогатяване на речника: да свързват предметите с техните имена (подходящи и за чужд език);
Езикови умения: да се насърчава дискусията
Категория умения
Речник
Съответствие 1:1 (математика)
Памет
Внимание
Концентрация
Координация
Образователен раздел
Сензорика
Необходими материали
Малка кошница/ кутия;
2 торбички;
Малки предмети, 2 по 2 еднакви: двойка животни, двойка предмети от ежедневието: два ореха, лешника, две по-големи бобчета, превозни средства и др.
Презентация на стъпки
1
Извадете първия предмет
Целта на играта е да намерите еднаквите предмети само чрез допир.
Бръкнете в първата торбичка и извадете един малък предмет. Може да се опитате да го назовете още преди да го погледнете.
2
Намерете същия само чрез допир
Следва да бръкнете във втората торбичка и с опипване да намерите същия предмет (като този, който вече сте извадили). Подредете двойката еднакви предмети пред кошницата.
Поканете детето да опита.
Вариация
Може детето да опита едновременно с двете ръце да бръкне в торбичките и намери еднаквите предмети само чрез опипване.
Пробвайте да сменяте периодично предметите в торбичките.
Още упражнения
Упражнение “Дроби” (Презентация 2 – учене на имената)
Първо учим едно цяло и една втора, а на следващ урок – една трета и една четвърт, защото на вид и звучене за много близки.
Упражнение “Цветна кутия 2” – съответствие
Извадете заедно с детето по един цвят от всяка двойка и ги подредете на случаен принцип в редица (цветна пътечка).
Обяснете, че сега ще се опитате да намерите еднаквите.




