Ако имате двор, помолете детето да вземе почва от там, да я докосне с ръка и разгледа. Заедно сложете пръста в буркана с кафевия капак и попитайте: “Какво правят хората с пръста, за какво се използва”, “Защо е важна за нас?”.
Следва буркан 2: Помолете детето да налее вода в буркана със синята капачка и изговорете: “Къде има вода?”, “Защо е толкова важна за хората?”, “Животните имат ли нужда от нея?”, “А растенията?”.
Буркан 3: “Този буркан ми изглежда празен.”, “Мога съвсем ясно да видя през него, чак до другия край на стаята.”, “Искаш ли да погледнеш и ти?”. “За какво ни е нужен въздухът?”, “Животните дишат ли?”. След като изговорите тези въпроси, подканете детето да напълни буркана с въздух – може да го “вземе” с ръка или да духне вътре, нека е забавно за него.
На ред са картите/снимките. Помолете детето вземе и подреди изображенията под съответните им буркани (напр. облак – въздух, пустиня – земя, риба – вода). Обсъдете техните характеристики.
Тук не насочваме внимание към цветовете на картите и бурканчетата. Това става чак след като започнат сами да работят с материала, за да могат самостоятелно да се коригират.
Използвайте снимки, монтирани на бели карти, които също се сортират. Този етап може да се усъществи и на двора/ тераса/на открито.
Важно! Хубаво е почвата да се върне в саксията или в двора, а с водата да се полее растение. Нека покажем на децата от какво значение са тези ресурси и че може да се използват по много начини.