Посочете цифрата едно и поканете детето да я назове. За демонстрация поставете първата пръчка пред 1-цата, а пред 0-та да няма пръчка. Поставяте и изговаряте: “Едно, една пръчка”.
Попитайте детето коя е следващ ата цифра.
Назовава се. Каните го да постави една по една с (устно преброяване) всяка следваща в отделенията.
Подкрепяйте детето, докато завърши подреждането.
Всички пръчки са поставени и в голяма вероятност детето само ще забележи, че отделението при нулата е празно.
Обяснява се концепцията, че символът е “нула”, нула означава “нищо”.
Може да дадете пример: “Можеш ли да плеснеш с ръце един път?”, “А сега плесни нула пъти.”
Материалът се връща в първоначалния си вид.
Попитайте детето иска ли да повтори упражнението.
Вретеновидните дървени пръчки могат да бъдат обикновени дървени пръчки, приблизително еднакви и 45 на брой.
За сортирането им може да се използва кутия от картон със залепени прегради. Възможно е да се поставят вертикално в картонената част на рула от тоалетна хартия и на тях да бъде изписано всяко число.