Подканете детето да извади и назове всички животни от кошницата, за да сте сигурни, че ги познава. Поговорете свободно за тях – какви звуци издават, дали ги е виждало някъде и т. н.
Когато се убедите, че познава добре всички животни, нека детето да се опита да ги групира по семейства (майка, баща, дете). Ако е необходимо, може да помогнете.
Помолете детето да избере едно семейство (напр. сем. коне) и приберете останалите. Кажете му, че и майката, и бащата, и детето имат свое име и че сега ще ги научите (с т. нар. 3-етапен урок).
Извадете последователно всеки един член от семейството. Назовавете заедно с детето по 5 пъти името му – напр. “Това е мъжкият кон, той се нарича жребец. ЖРЕБЕЦ. Жребец. Това е жребец. Жребец.”
Повторете същото с “кобила” и “жребче”, като винаги оставяте на преден план само животното, чието име назовавате (останалите са по-назад).
След като се уверите, че детето правилно е повторило имената на всички членове на семейството, затвърдете имената им чрез игра.
Подредете конете в редица и попитайте “Може ли да ми посочиш къде е жребчето? А кобилата? Къде е жребецът?”. След това помолете детето да затвори очите си и през това време разменете местата на животните. Когато ги отвори, повторете въпросите в случаен ред.
Играйте тази игра поне с 5 повторения, докато детето започне да ги посочва правилно всеки път.
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
Посочете последователно всяко отделно животно от семейството. При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.
Ако се е справило добре, в следващите дни научете имената и на останалите семейства.
Може да опитате с някои животни от джунглата/саваната - напр. лъв, лъвица, лъвче