Попитайте последователно как се казва всяко едно количество (единица, десетица, стотица, хѝляда), за да сте сигурни, че детето се ориентира добре в числата, представени от мънистата.
Поставете картата с имената на разредите пред детето. Кажете му, че сега ще отброявате всяко едно количество, като започнете с единиците.
Започнете да изваждате една-по-една всяка единица. Подредете ги в колона плътно една до друга, като отброявате на глас заедно с детето: “Една единица, две единици, три единици…” и така до 9 единици.
Когато отброите 9 единици, попитайте детето: “Какво следва след 9 единици? Да, 10 единици, което прави една десетица”.
Извадете 1 десетица и я поставете в съответната колона, близо до 9-те единици, така че визуално да се вижда, че са почти еднакви на дължина. Обърнете внимание на детето, че “ако имахме още една единица, щяха да станат равни”.
Сега е ред да преброите десетиците. Насърчете детето да ги подрежда плътно една до друга, така че да заприличат на стотица.
Когато отброи 9 десетици, попитайте детето: “Какво следва след 9 десетици? Да, 10 десетици, което прави една стотица”.
Извадете 1 стотица и я поставете в съответната колона, близо до 9-те десетици, така че визуално да се вижда, че са почти еднакви на дължина. Обърнете внимание на детето, че “ако имахме още една десетица, щяха да станат равни”.
Насърчете детето да преброи стотиците, като този път ги подрежда една върху друга, така че да заприличат на 1 хѝляда.
Когато малчуганът отброи 9 стотици, го попитайте: “Какво следва след 9 стотици? Да, 10 стотици, което прави една хѝляда”.
Извадете 1 хѝляда и я поставете в съответната ѝ колона, близо до 9-те стотици, така че визуално да се вижда, че са почти еднакви на височина. Обърнете внимание на детето, че “ако имахме още една стотица, щяха да станат равни”.
Завършете упражнението с фразата: “И така, може да броим до без край!” (Това много впечатлява децата)
Вместо мъниста, може да принтирате и изрежете количествата на картон/ламинирана хартия (двуизмерни).