Поканете детето да извади заедно с вас всички летви една под друга в случаен ред.
Важно е всички да са подравнени отляво, като червената част на всяка летва също трябва да е винаги вляво.
Подканете малчугана да подреди летвите от най-късата до най-дългата, така че стойността 1 да е най-отдолу, а 10 – най-отгоре.
Когато всички летви са правилно подредени, може да преминете към учене имената на първите 3 стойности (числа) чрез т. нар. 3-етапен урок.
За целта, отделете първите 3 летви (от 1 до 3) от останалите.
Важно! Учете до 3 числа наведнъж.
Отделете единицата и я поставите изолирано пред детето. Кажете “Това е ЕДНО”.
Помолете детето да повтори минимум 5 пъти “едно”, докато я посочвате.
Когато приключите с “едно”, приберете я обратно в колоната и на нейно място извадете “две”.
Когато представяте 2, пребройте, посочвайки всеки отделен сегмент: “Това е две – едно, две – ДВЕ.”
Повторете поне 5 пъти с детето, след което върнете летвата обратно в строя.
Процедирайте по същия начин и с “три”.
Следва да затвърдите новото знание чрез игра. Поставете трите летви пред детето ед на под друга в последователност 1, 2, 3.
Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш едно? А къде е 2? Виждаш ли 3? Добре, а кое от тези е 1?”.
Повторете въпросите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено показва винаги правилното число.
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
Посочете последователно всяко отделно число от най-малкото към най-голямото (отдолу-нагоре). При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.
Може да ги изработите от картон или ламинирана хартия:
При А4 дължините на числата в см са следните:
При А3: дължината на числата в см са следните: