Цветна кутия: ВТОРА ЧАСТ

Цели

  • Визуална дискриминация на цвят (синьо, жълто, червено);

  • Усъвършенстване на умението за съответствие (matching);

  • Затвърждава концентрация, памет, фина моторика

Категория умения

  • Визуална дискриминация на цвят

  • Усъвършенстване на умението за съответствие (matching)

  • Усъвършенстване на фината моторика

  • Учене на имената на цветовете (ако детето не ги знае)

  • Речник: цветовете – жълто, синьо, червено

Образователен раздел

  • Сензорика

Необходими материали

  • 6 цветни плочки (3 двойки – 2 сини, 2 жълти, 2 червени)

Презентация на стъпки

1

Учене на цветовете:

Важно! Започнете да учите имената на цветовете едва след като сте сигурни, че детето разпознава, че са различни (с предходното упражнение).

1 етап – назоваване на имената

Отделете желания цвят, така че да е изолиран от останалите (за да не се разсейва мъникът) и го назовете отчетливо поне 5 пъти ЗАЕДНО с детето (“Това е червено – чер-ве-но”).

Повторете същото и с останалите.

Важно! Трябва да сте сигурни, че детето е ангажирано и концентрирано – ако забележите, че това не е така, може спокойно да прекратите.

три броя цветни плочки - червено, жълто и синьо
2

2 етап – посочване на цветовете

Започвате в същия ред, както при заучаването в първия етап.

Подканете детето да посочи или да ви подаде цвета, който вие назовете (“Покажи ми къде е жълто”).

Когато изброите и трите, помолете детето да си затвори очите и им разменете местата. Повторете минимум 5 пъти или докато детето започне тенденциозно да посочва правилния цвят всеки път.

Ако детето не успява да запомни имената – тактично прекратете, като предложите да продължите друг път (изчакайте по-подходящ момент, когато е по-концентрирано – може да е друг ден)


три броя цветни плочки - червено, синьо и жълто
3
3

3 етап – детето назовава името на цвета

Важно! Преминете към етап 3 само ако детето се е справило с етап 2!

Посочете последователно всеки един цвят и попитайте по ВЕДНЪЖ “Какво е това?”, като оставите време на детето да отговори.


Вариация

Може да потърсите предмети от стаята, които също са в основните цветове (само ако сте сигурни, че детето ги познава).

Експериментирайте с рисуване, като получавате нови цветове от смесване на основните (с боички, моливи, флумастери и др., които се наслагват).

Още упражнения

подредени цилиндри с различни цветове и големина

Упражнение “Цилиндри без дръжки”

Покажете как се носи кутията. Демонстрирайте как се изваждат последователно отляво-надясно, като по-големите се държат с всички пръсти, а по-малките с 3 пръста (палец, показалец и среден). Извадете заедно с детето частите разбъркано върху масата / килима.
дете се упражнява с табла за геометрични форми

Упражнение “Табла за презентиране на геометрични форми”

Поставете таблата между двама ви (по средата). Демонстрирайте как се изважда първата форма (хващате за дръжката с показалец и палец в пинсетен захват), а след това сложете на празното място под/над нея. Поканете детето да продължи. Когато всички форми са преместени, се получават 2 кръга, 2 триъгълника и 2 квадрата.
logo-image

Последвайте ни: