Визуална дискриминация на цвят (синьо, жълто, червено)
Усъвършенстване на умението за съответствие (matching)
Затвърждава концентрация, памет, фина моторика
Визуална дискриминация на цвят
Усъвършенстване на умението за съответствие (matching)
Усъвършенстване на фината моторика
Учене на имената на цветовете (ако детето не ги знае)
Речник: цветовете – жъл то, синьо, червено
Сензорика
6 цветни плочки (3 двойки – 2 сини, 2 жълти, 2 червени)
Учене на цветовете:
Важно! Започнете да учите имената на цветовете едва след като сте сигурни, че детето разпознава, че са различни (с предходното упражнение).
1 етап – назоваване на имената
Отделете желания цвят, така че да е изолиран от останалите (за да не се разсейва мъникът) и го назовете отчетливо поне 5 пъти ЗАЕДНО с детето (“Това е червено – чер-ве-но”).
Повторете същото и с останалите.
Важно! Трябва да сте сигурни, че детето е ангажирано и концентрирано – ако забележите, че това не е така, може спокойно да прекратите.
2 етап – посочване на цветовете
Започвате в същия ред, както при заучаването в първия етап.
Подканете детето да посочи или да ви подаде цвета, който вие назовете (“Покажи ми къде е жълто”).
Когато изброите и трите, помолете детето да си затвори очите и им разменете местата. Повторете минимум 5 пъти или докато детето започне тенденциозно да посочва правилния цвят всеки път.
Ако детето не успява да запомни имената – тактично прекратете, като предложите да продължите друг път (изчакайте по-подходящ момент, когато е по-концентрирано – може да е друг ден)
3 етап – детето назовава името на цвета
Важно! Преминете към етап 3 само ако детето се е справило с етап 2!
Посочете последователно в секи един цвят и попитайте по ВЕДНЪЖ “Какво е това?”, като оставите време на детето да отговори.
Може да потърсите предмети от стаята, които също са в основните цветове (само ако сте сигурни, че детето ги познава).
Експериментирайте с рисуване, като получавате нови цветове от смесване на основните (с боички, моливи, флумастери и др., които се наслагват).