Визуална и мускулна дискриминация за размер (дължина)
Затвърждава концентрация, памет, чувството за ред и фина моторика
Координация на движенията
Развитие на математически концепции (в различен контекст от Розовата кула и Кафявата Широка стълба)
Сравнение
Градация
Сериация
Математически речник: дълъг, къс (по-, най-)
Чувство за ред
Обща моторика
Фина моторика
Сензорика
10 бр. червени летви с еднакво сечение, но различна дължина (от 1 дм до 1 м)
Килимче
Покажете как се пре насят летвите (една по една, като всяка се хваща вертикално с 2 ръце по средата, прибрана пред гърдите). Пренасяте и подреждате на килима хоризонтално и разбъркано, като се подравняват отляво (използвайте за ориентир ръбът на килимчето).
Родителят започва подреждане с градация, винаги от най-дългата. Нужно е да покажете на детето как се проследява дължината: измервате най-дългата според вас, като поставяте 2 пръста на лявата ръка отляво в основата на летвата, а 2-та пръста на дясната ръка прекарвате плавно по дължината на летвата (проследяване). Измерете по този начин 2-3 сходни дължини, за да “отстраните” съмненията.
Целта на това допълнително проследяване е да подпомогне зрението да се ориентира и чрез още едно сетиво коя е най-дългата.
Когато имате няколко летви подредени, помолете детето да продължи.
Предложение: може да покажете че най-малката летва представлява разликата в дължината между 2 съседни.
Вкъщи с подръчни материали може да създадете сами “Дълги че рвени летви”!
Съвет: Включете децата в изработката му, за да упражнят и/или доразвият още умения :)
Ще са ви нужни: картон, лепило, ножица, линия, молив и черена хартия (гланцово блокче), опаковъчна червена хартия.