Визуална и мускулна дискриминация на размер
Координация на движението
Подготовка за математика: сравнение; градация; сериация
Математически речник: широко (по-, най-), тясно (по-, най-)
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Сензорика
10 четириъгълни призми, еднакви по дължина, но различни по ширина (от 1 см2 до 1 дм2)
Килимче
Започнете, като покажете как се носи материала (едно по едно, с 2 ръце отстрани, за да се усеща разликата в размера). Преместените елементи се поставят в редица, разбъркано (за да могат по-лесно да се сравняват). Първо родителят започва да строи стълбата ОТЛЯВО И ПО ДИАГОНАЛ, като казва, че ще търси най-голямото (най-широкото) парче.
Покажете как се из мерват парчетата, като избраното от вас приплъзвате по килима, така че да допре с долния си край горната част на това, с което ще се сравнява.
Важно: при измерването се хващат по различен начин в сравнение с пренасянето – с цяла длан отгоре, за да се усети разликата в ширината.
Поканете детето да продължи.
Когато приключите, минете с ръка по стълбата.
Може да е проверите дали е правилно построена с най-малкото парченце.