колаж от снимка на дете с маска за сън и снимка на двойки платове с различна текстура

Цели

  • Затвърждава концентрация, памет, слух, чувството за допир и фина моторика (подготовка за писане - лекота на натиск);

  • Лекота на допира

Категория умения

  • Координация

  • Концентрация

  • Памет

  • Обща моторика

  • Фина моторика (подготовка за писане)

  • Обогатяване на речника: ”еднакво”, “грапаво”, “гладко”, ”меко” + степенуване (по-/най); наименованията на текстила (памук, вълна и др.)

  • Развиване на чувство за допир, градация

  • Сензорни (допир)

Образователен раздел

  • Сензорика

Необходими материали

  • Маска за сън, шал, превръзка за очи;

  • Двойки плат с различна текстура

Презентация на стъпки

платове с различни текстури и маска за сън
1

Заедно с детето извадете и подредете парчетата плат. Може да му обясните, че ще подреждате като: “дъга”- полукръг. Последното парче, оставете в средата на дъгата.

Кажете му, че ще се опитате да намерите еднаквите, със затворени очи и 3-те пръста: палец, показалец и среден. Докосете нежно, демонстративно плата с лявата ръка, а с дясната започнете да докоствате другите и да “търсите” съответстващия на допир плат. Когато го намерите отворете очи и отделете двойката от ляво на килима/ масата, за да не пречат.

Направете същото със всички парчета плат.

дете проверява текстурите на платове
2

Подканете детето, то да затвори очите си и да работи с материала.

Когато намери няколко двойки, го попитайте дали иска да сложите маската на очите му, за да продължите работа по още по-интересен начин.

Напътствайте и съдействайте, когато има нужда.

сортирани платове по текстурата им
3
3

Когато са разпределени всички двойки, махнете маската и проверете заедно дали всички двойки са подредени правилно.

Попитайте детето дали иска пак. Ако иска, повторете.

Вариация

Двойки платове

Можете да разнообразите материала, като подменяте текстурите плат.

Още упражнения

Image

Упражнение “Дълги червени летви”

Започнете, като покажете как се пренасят летвите (една по една, като всяка се хваща вертикално с 2 ръце по средата, прибрана пред гърдите). Подредете ги заедно с детето на килима хоризонтално и в случаен ред, като ги подравните отляво с ръба на килимчето. След това намерете най-дългата, като използвате ръцете си за сензорно проследяване дължината на летвата, бавно с два пръста. Най-добре е да се измерят две-три сходни по дължина летви, за да се отстранят съмненията. Когато подредите няколко (поне 3), поканете детето да продължи.
Image

Упражнение “Широка (Кафява) стълба”

Покажете как се носи материалът (едно по едно, с 2 ръце отстрани, за да се усеща разликата в размера) и пренесете заедно с детето на килима. Поставя се в редица, разбъркано. Покажете как се строи стълбата, като кажете, че ще търсите най-голямото, (най-широкото) парче. Както при Розовата кула, сравнете предварително с две сходни големини. Поставете най-голямото и всяко следващо парче в горния ляв диагонал. Когато сте наредили няколко части, поканете детето да продължи.
logo-image

Последвайте ни: