

Заедно с детето извадете и подредете парчетата плат. Може да му обясните, че ще подреждате като: “дъга”- полукръг. Последното парче, оставете в средата на дъгата.
Кажете му, че ще се опитате да намерите еднаквите, със затворени очи и 3-те пръста: палец, показалец и среден. Докосете нежно, демонстративно плата с лявата ръка, а с дясната започнете да докоствате другите и да “търсите” съответстващия на допир плат. Когато го намерите отворете очи и отделете двойката от ляво на килима/ масата, за да не пречат.
Направете същото със всички парчета плат.
Подканете детето, то да затвори очите си и да работи с материала.
Когато намери няколко двойки, го попитайте дали иска да сложите маската на очите му, за да продължите работа по още по-интересен начин.
Напътствайте и съдействайте, когато има нужда.
Когато са разпределени всички двойки, махнете маската и проверете заедно дали всички двойки са подредени правилно.
Попитайте детето дали иска пак. Ако иска, повторете.
Можете да разнообразите материала, като подменяте текстурите плат.


