Затвърждава концентрация, памет, слух, чувството за допир и фина моторика (подготовка за писане - лекота на натиск)
Лекота на допира
Координация
Концентрация
Памет
Обща моторика
Фина моторика (подготовка за писане)
Обогатяване на речника: ”еднакво”, “грапаво”, “гладко”, ”меко” + степенуване (по-/най); наименованията на текстила (памук, вълна и др.)
Развиване на чувство за допир, градация
Сензорни (допир)
Сензорика
Маска за сън, шал, превръзка за очи
Двойки плат с различна текстура
Заедно с детето изваде те и подредете парчетата плат. Може да му обясните, че ще подреждате като: “дъга”- полукръг. Последното парче, оставете в средата на дъгата.
Кажете му, че ще се опитате да намерите еднаквите, със затворени очи и 3-те пръста: палец, показалец и среден. Докосете нежно, демонстративно плата с лявата ръка, а с дясната започнете да докоствате другите и да “търсите” съответстващия на допир плат. Когато го намерите отворете очи и отделете двойката от ляво на килима/ масата, за да не пречат.
Направете същото със всички парчета плат.
Подканете детето, то да затвори очите си и да работи с материала.
Когато намери няколко двойки, го попитайте дали иска да сложите маската на очите му, за да продължите работа по още по-интересен начин.
Напътствайте и съдействайте, когато има нужда.
Когато са разпределени всички двойки, махнете маската и проверете заедно дали всички двойки са подредени правилно.
Попитайте детето дали иска пак. Ако иска, повторете.
Можете да разнообразите материала, като подменяте текстурите плат.