Кажете на детето, че ще му покажете какво са остров и езеро. Поставете двата макета един до друг и с помощта на каната/лейката, налейте вода върху формите.
Наблюдавайте и дискутирайте заедно с детето коя част от двата релефа се изпълва с вода и коя остава “суха”.
Обяснете на детето, че сте направили езеро, което наподобява мно-о-о-ого голяма локва или вода, заобиколена от земя. А другият макет е остров, т. е. парче земя, заобиколена изцяло от вода.
Помолете детето да разгледа релефните карти със схематичните остров и езеро. От упражнението “Глобус – земя и вода” би трябвало да се ориентира, че грапавото представлява суша, а гладкото – вода.
Етап 3: Добавете картите
Вземете картите със схематичното изобразяване на двете георгафски форми и ги съотвествайте спрямо моделите.
Накрая покажете реални изображения на остров и на езеро.