Поставете Слънцето на пода. Подканете детето да подреди снимките на растенията около Слънцето, като спазва кръглата му форма. Назовете всяка снимка и обсъдете. Напомнете, че всички растения имат нужда от слънчева светлина. Задайте няколко въпроса към снимките: “Имаш ли си любимо растение?”, “Кое ти харесва най-много в него и защо?”. “Как би се грижил/а за него?”. “Колко често ще го поливаш?”. “Мислиш ли, че може да го отглеждаме вкъщи?”.
Обърнете внимание, че растенията са по-многобройни от животните и че всички имат нужда от Слънце, за да оцелеят.
Този етап е след картите с растения. Най-подходящо е да е в следващ ден.
Подредете картите с тревопасните животни зад тези на растенията, следвайки кръглата форм а на Слънцето. Коментирате впечатленията на детето и обяснете, че и тази група се храни с растения и също като тях има нужда от слънчева светлина.
Следва последният комплект карти/ снимки на животни (може да е в друг ден). Изваждате и поставяте последни след тревопасните животни, като подреждате в познатата вече форма. Тук е моментът да обясните на детето, че тези живот ни се хранят с други животни и се наричат: хищници. Те също имат нужда от Слънце, за да има тревопасни животни и растения.
За да завършите етапите, обсъдете с детето, че ние всички: растения, животни тревопасни, хищници (всеядни – за по-големите/ напреднали) имат нужда от СЛЪНЦЕ.
Вариации за по-големи деца е да се покажат всеядни животни, а за по-малките – хранителни вериги (напр. трева-заек-вълк). Използвайте разнообразие от растения и животни с реалистични фотографии.
Ако заблеязвате, че детето проявява интерес, може да обяснете, че лятото е сезонът, в който Слънцето пече най-силно и цветята/ растенията никога не трябва да се поливат по обяд, защото лъчите са толкова силни, че могат да изгорят листата му.
Ако желаете да продължите експеримента (но най-добре в друг ден), направете изненада на детето, като заедно посадите цвете, дърво (ако имате градинка). Купете му лейка (подходящ размер за детските ръчички), за да може да ги обгрижва.