Карти за игра подредени на маса, показващи различни растения и плодове

Цели

  • Упражнение за съответствие;

  • Обогатяване на речника с наименованията;

  • Умение за наблюдение и визуална памет.

Категория умения

  • Речник – имена на животните/растенията/предметите

  • Концентрация

  • Памет

  • Чувство за ред

  • Самостоятелност

Образователен раздел

  • Опознаване на света

Необходими материали

  • 6-8 двойки изображения (общо 12-16 карти);

  • Единият комплект е на цветен фон (напр. бежов);

  • Другият комплект е на бял фон, като на гърба има цветна точка в същия цвят като другия комплект (в случая – бежов). На гърба на този комплект може да напишете наименованието на животните/растенията/предметите;

  • 2 кошнички/кутии за удобно пренасяне и съхранение;

  • Примерни карти (за начинаещи):

  • Домашни животни: крава, кокошка, заек, прасе, овца, коза;

  • Диви животни: лъв, слон, жираф, хиена, хипопотам, зебра;

  • Плодове, зеленчуци, дървета и т. н.;

  • Примерни карти (за напреднали):

  • Животни и техните малки;

  • Животни и техните местообитания;

  • Животни и техните стъпки;

  • Дървета и техните листа;

  • Плодове/зеленчуци и техните листа/цветове и т. н.

Презентация на стъпки

карти за съответствие, показващи различни животни
1

Назовете и подредете изображенията на цветните карти

Разгледайте заедно с детето всяко от изображенията на цветните карти. детето да разкаже кои от растенията/животни познава, как се казват, какво знае за тях и т. н. След това ги подредете в редица

2

Открийте белите карти към кои цветни се съотнасят (принадлежат)

Детето трябва да съответства комплекта с бели изображения към цветните карти.

Ако детето е по-голямо (5-7-годишно) и сте създали няколко комплекта карти, може да го подканите да ги сортира по групи. За целта използвайте белите карти от 2-4 комплекта (общо 12-32 бр. карти – напр. домашни и диви животни или плодове, зеленчуци и дървета и т. н.).

Няма верен начин на групиране – нека детето предложи своя класификация (по цвят, форма, отличителни белези – пера, козина и т. н.).


Вариация

Дете играе с карти за съответствие на маса, показващи различни животни
  • За по-наблюдателните: сортирайте цветните карти от една група: подканете детето да направи предходното сортиране, само че този път с цветните карти от една и съща група (общо 6-8 броя). За целта се изисква повече наблюдателност и внимание към детайла (напр. форма на листата, вид на краката – копита, лапи, и т. н.). Не забравяйте да изговорите идеите му за класификация.
  • Може да съчетаете съответствие с предмети и 2 комплекта карти:

Още упражнения

Миниатюрни играчки на животни върху зелена изкуствена трева

Упражнение “Животински семейства”

Подканете детето да извади и назове всички животни от кошницата, за да сте сигурни, че ги познава. Поговорете свободно за тях – какви звуци издават, дали ги е виждало някъде и т. н.
Image

Упражнение „Слънчева система“ - макет и карти

Извадете фриза с 9-те изображения на небесните тела. Разкажете на детето, че наблюдава планетите в нашата Слънчева система, покажете му и кое е Слънцето, как планетите се въртят около него и около оста си и т. н. Обяснете на детето какво е Слънчевата система, разкажете му че всички планети зависят от Слънцето.
logo-image

Последвайте ни: