Заедно с детето оставете таблата с обемните тела на килима.
Кажете на детето, че ще опитате да разделите фигурите и да ги групирате по прилики.
Попитайте детето, “Ти как би ги разделил?”. Нека то само да избере няколко от тях (2-3) и да ги отдели от другите, като се опита да обясни защо точно тези е избрал да са в една група. Напътствайте с въпроси към отделните форми и групи особено ако детето е малко по-колебливо, за да успее да се ориентира и да разграничава.
Няма точно групиране, например:
Група 1: Тела, които се търкалят от всички страни (кълбовидни)
Група 2: Тела, които се търкалят от едната си страна (конус и цилиндър)
Група 3: Стабилни основи (нетъркалящи се)
Група 4: Пирамиди
Възможно е да групирате и по общи основи (триъгълна, четириъгълна, кръгла)
Важно!
Би трябвало да успее да разграничи и отдели в отделни групи търкалящи от НЕ търкалящи. Хубаво е да “подтикнете” детето самостоятелно да вникне в задачата и да открие различните зависимости, прилики, разлики и т. н.
Насърчете детето да си поиграе, да разучи и да се опита да асоциира формите. Възможно е да прояви желание да построи кула, замък, къща...
Насърчете детето да обследва и строи с подобни обемни тела от конструктори, (магнитно) лего, като може да добавите топче, яйце и др. реални овални тела.