кутия с играчки, животни и дървени букви

Цели

  • Упражняване разпознаването на първия звук в думите;

  • Свързване на буквата с нейния звук (графема с фонема);

  • Затвърждава концентрация, памет, слух, чувството за ред и фина моторика

Категория умения

  • Упражнения за четене (подготовка за четене)

  • Упражнения за писане (подготовка за писане)

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

  • Чувство за ред

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Кошница/панер с 8 предмета (напр. орел, овен, мида, мечка, рак, риба, кенгуру, камила), които отговарят на 4 различни първи звука;

  • 4 букви, отделени в кошничка (напр. “Р”, “О”, “М”, “К”);

  • Кошничка/кутийка за буквите

Презентация на стъпки

подредени играчки-животни
1
1

Подредете и назовете всички животни

Заедно с детето подредете и назовете всяко животно в редица. Следвайте принципа отляво-надясно и отгоре-надолу (както е при писане).

подредени играчки-животни и дървени букви
2
2

Назовете и подредете всяка буква (в случаен ред)

Повторете същото с буквите, като ги подредите в колонка под животните, така че заедно да са в Г-образна форма.

Важно! Назовавайте звука, а не наименованието на буквата – /м/, а не /мъ/.

дървени букви и играчки-животни
3
3

Поставете всяко животно пред съответния му първи звук

наблегнете на началния звук, след което го поставете пред съответната му буква.

Повторете, за да затвърдите упражнението и оставете детето да продължи.

Когато е готово, пред всяка буква трябва да има по 2 животни.


Вариация

кошница с животни и дървени букви

Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите и буквите или го адаптирате за друг език. Подобни упражнения са подходящи и за последен и среден звук, като най-трудно децата разпознават средния звук в думите.

Още упражнения

Подредени букви до отворена розова кутия

Упражнение "Розова кутия 2"

Поставете Подвижната азбука и кутията със снимки върху килимче на пода. Обсъдете какво е съдържанието на снимките и ако забележите, че детето не разпознава някои от изображенията, по деликатен начин му помогнете да ги назовете.
Image

Упражнение “Розова кутия 1”

Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци. Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”.
logo-image

Последвайте ни: