Разделяне на 3-4-буквени думи на съставните им звукове
Упражняване на писане, без реално изписване на буквите (както на клавиатура)
Съставяне на кратки думи
Упражняване разпознаването на букви по техни звуци
Свързване на букви с дума
Подготовка за четене
Подготовка за писане
Концентрация
Памет
Внимание
Език и грамотност
Розова кутия с 5-6 малки предмета, представящи 3-4-буквени думи
Голяма подвижна азбука
Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци.
Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”. Може да му помогнете, като произнасяте отчетливо съответните звуци, които търсите (първи, среден и последен – “К-он”, “к-О-н”, “ко-Н”). Помолете детето да намери съответните букви и да ги сложи отдясно на предмета.
Добре да имате достатъчно интересни предмети, които да подменяте периодично, за да поддържате интереса на детето към материала.
Предложения за думи: сок, кол, рак, дар, бор, цар, лак, крак, нос, роза, риза и др.
Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите и буквите или го адаптирате за друг език.
Още предложения за подобен тип игри вкъщи:
Звукови игри:
Важно! Ако забележите, че детето пропуска или посочва винаги грешната буква, не го поправяйте, а прекратете деликатно упражнението и се върнете на Грапавите букви за затвърждаване (възможно е да се дължи на грешно произношение на звуците).
Внимание! Средните звуци са по-трудни и е препоръчително да повторите няколко пъти тяхното произношение.
Важно! В Монтесори писането предхожда четенето. Това е упражнение за писане, затова не бързайте да затрудните детето с прочитане на думата.