Ръка държи отворена розова кутия

Цели

  • Разделяне на 3-4-буквени думи на съставните им звукове

  • Упражняване на писане, без реално изписване на буквите (както на клавиатура)

  • Съставяне на кратки думи

  • Упражняване разпознаването на букви по техни звуци

  • Свързване на букви с дума

Категория умения

  • Подготовка за четене

  • Подготовка за писане

  • Концентрация

  • Памет

  • Внимание

Образователен раздел

  • Език и грамотност

Необходими материали

  • Розова кутия с 5-6 малки предмета, представящи 3-4-буквени думи

  • Голяма подвижна азбука

Презентация на стъпки

букви в бяло и червено, поставени до розова кутия
1

Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци.

подредени букви от азбуката в думи
2

Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”. Може да му помогнете, като произнасяте отчетливо съответните звуци, които търсите (първи, среден и последен – “К-он”, “к-О-н”, “ко-Н”). Помолете детето да намери съответните букви и да ги сложи отдясно на предмета.

Вариация

Добре да имате достатъчно интересни предмети, които да подменяте периодично, за да поддържате интереса на детето към материала.


Предложения за думи: сок, кол, рак, дар, бор, цар, лак, крак, нос, роза, риза и др.

Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите и буквите или го адаптирате за друг език.

Още предложения за подобен тип игри вкъщи:

Звукови игри:

  • Подредете картинки на предмети или карти с думи на маса;
  • Изкажете звук на един от предметите или думите и поканете детето да намери съответната буква или карта с тази дума;
  • Например, ако кажете "кон", децата трябва да намерят карта с буквата "к" или картинка на "кон".

Важно! Ако забележите, че детето пропуска или посочва винаги грешната буква, не го поправяйте, а прекратете деликатно упражнението и се върнете на Грапавите букви за затвърждаване (възможно е да се дължи на грешно произношение на звуците).

Внимание! Средните звуци са по-трудни и е препоръчително да повторите няколко пъти тяхното произношение.

Важно! В Монтесори писането предхожда четенето. Това е упражнение за писане, затова не бързайте да затрудните детето с прочитане на думата.

Още упражнения

logo-image

Последвайте ни: