Подканете детето да извади всеки един континент. Помолете го да обходи с пръст очертанията им и да ги върне обратно на местата им.
Когато дойде ред на Европа, обяснете че това е континентът, на който живеем.
Преди да започнете с изучаването имената на континентите, насърчете детето да поиграе с картата като пъзел, за да обследва формата на всеки континент.
Когато малчуганът е играл достатъчно с пъзела, може да преминете към 3-етапния урок за изучаване имената на отделните континенти (вижте как в следващата стъпка).
Изберете два континента, които се различават по форма и са далечни по наименование. Поставете ги пред детето (за да не се разсейва).
Назовете отчетливо поне 5 пъти “Това е АЗИЯ” (или който континент сте избрали) и помолете детето да повтаря след вас.
Важно! Трябва да сте сигурни, че детето е и концентрирано – ако забележите, че се разсейва, може да прекратите и продължите друг ден.
След като се уверите, че детето правилно е повторило имената на двата континента, затвърдете имената им чрез игра.
По дредете континентите в редица и попитайте “Може ли да ми посочиш къде е Европа? А Азия?”. След това помолете детето да затвори очите си и през това време разменете местата им. Когато ги отвори, повторете въпросите в случаен ред.
Играйте тази игра поне с 5 повторения, докато детето започне да ги посочва правилно всеки път.
Важно! Ако сте сигурни, че детето се е справило добре, чак тогава преминете към последния етап.
Посочете последователно всеки от двата континента и попитайте еднократно детето: “Какво е това?” или “Как се казва?”.
Усетите ли несигурност и колебание, може да прекратите.
Ако малчуганът се справи, по същия начин може да научите имената и на останалите континенти. Старайте се да ги подбирате два по два с разлики помежду им.