Започнете работа, като помолите детето да вземе Подвижната азбука и Розова кутия 1 и да ги сложи върху килима. Отворете кутията и изчакайте момент, за да може детето да осмисли какво точно има вътре. Подканете го да назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци.
Изберете 3 от тях и ги подредете един под друг. Помолете детето да назове първия предмет, след което го попитайте: “Кои звуци чуваш?”. Може да му помогнете, като произнасяте отчетливо съответните звуци, които търсите (първи, среден и последен – “К-он”, “к-О-н”, “ко-Н”). Помолете детето да намери съответните букви и да ги сложи отдясно на предмета.
Добре да имате достатъчно интересни предмети, които да подменяте периодично, за да поддържате интереса на детето към материала.
Предложения за думи: сок, кол, рак, дар, бор, цар, лак, крак, нос, роза, риза и др.
Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите и буквите или го адаптирате за друг език.
Още предложения за подобен тип игри вкъщи:
Звукови игри:
Важно! Ако забележите, че детето пропуска или посочва винаги грешната буква, не го поправяйте, а прекратете деликатно упражнението и се върнете на Грапавите букви за затвърждаване (възможно е да се дължи на грешно произношение на звуците).
Внимание! Средните звуци са по-трудни и е препоръчително да повторите няколко пъти тяхното произношение.
Важно! В Монтесори писането предхожда четенето. Това е упражнение за писане, затова не бързайте да затрудните детето с прочитане на думата.