

”Родителство с обич и граници”+30 дни MontiWay Premium
- Родителски грешки и техните решения
- Чеклисти и упражнения за спокойни дни у дома
- Стратегии за граници без наказание и крясъци
- Реални примери от практиката

Цели
Запознаване с букви, които представляват 2 звука (я, ю, щ);
Образуване на думи с буквите “я”, “ю”, “щ”;
Примерни думи:
Щ – щука, щит, щори, гащи, щурец, къща, пещ, пещера;
Ю – ютия, лютиче, тюл, люляк, тюлен;
Я – ягода, яма, яка̀, кутия, ягуар, яке, ряпа, яре;
Категория умения
Умения за четене
П одготовка за писане
Концентрация
Памет
Внимание
Образователен раздел
Език и грамотност
Необходими материали
3 сини кутии – по една за всяка буква (“Щ”, “Ю”, “Я”);
По 5-6 малки предмета за всяка кутия, представящи 3-6-буквени думи с буквите “щ”, “ю”, “я”;
Важно! Препоръчително е думите да редуват гласни и съгласни звуци;
Голяма подвижна азбука
Презентация на стъпки

Назовете всички предмети
Поставете заедно с детето Подвижната азбука и синята кутия една до друга на килима/масата. Подканете детето да отвори синята кутия и назове предметите, за да сте сигурни, че ще търси правилните звуци.

Изпишете името на първия предмет, като назовавате всеки звук
Започнете с първия предмет, като помолите детето да го назове. Попитайте го: “Кои звуци чуваш?”. Може да му помогнете, като произнасяте отчетл иво съответните звуци, които търсите (“ЯЯЯ-года”, “я-ГГГ-ода”, “яг-ООО-да”, “яго-ДДД-а”, “ягод-ААА”). Помолете детето да намери съответните букви и да ги сложи отдясно на предмета.

Ако детето все бърка буквите, упражнете с грапавите букви
Ако забележите, че детето пропуска или посочва винаги грешната буква, не го поправяйте, а прекратете деликатно упражнението и се върнете на Грапавите букви за затвърждаване (възможно е да се дължи на грешно произношение на звуците).
Внимание! Средните звуци са по-трудни и е препоръчително да повторите няколко пъти тяхното произношение.
Вариация
Добре да имате достатъчно интересни предмети, които да подменяте периодично, за да поддържате интереса на детето към материала.
Можете да разнообразите материала, като подменяте предметите или го адаптирате за друг език.
Още предложения за подобен тип игри вкъщи:
- Звукови игри:
- Подредете картинки на предмети или карти с думи на маса;
- Изкажете звук на един от предметите или думите и поканете детето да намери съответната буква или карта с тази дума;
- Например, ако кажете "ягуар", децата трябва да намерят карта с буквата "я" или картинка на "ягуар".



