Цели

  • Затвърждаване количествата на числата от 1 до 10;

  • Въвеждане на цветово кодиране (свързване на дадено число с конкретен цвят), нужно за по-нататъшни упражнения (напр. събиране и изваждане)

Категория умения

  • Математически умения (броене)

  • Чувство за ред

  • Концентрация

  • Внимание

  • Памет

  • Фина моторика

Образователен раздел

  • Математика

Необходими материали

  • Цветни мъниста от 1 до 10, нанизани на тел/жичка. Числата съответстват на следните цветове:

  • Едно (1) – червено;

  • Две (2) – зелено;

  • Три (3) – розово;

  • Четири (4) – жълто;

  • Пет (5) – тюркоазено;

  • Шест (6) – лилаво;

  • Седем (7) – бяло;

  • Осем (8) – кафяво;

  • Девет (9) – тъмносиньо;

  • Десет (10) – златисто;

  • Дървена поставка с ниши за всяко число (мъниста);

  • Брояч – ламинирана хартиена лента с триъгълен отвор за по-прецизно отброяване на мънистата

Презентация на стъпки

1

Извадете мънистата разбъркано на масата

Извадете заедно едно по едно мънистата и ги разположете разбъркано на масата.

Покажете на детето как се държат – отстрани за телта, така че да не се закрие някое мънисто при преброяването.


2
2

Покажете как да преброява

Кажете на детето, че сега ще се опитате да подредите отново стълбата, като преброите числата (мънистата).

Може да използвате предварително изрязана лента за брояч, така че визуално по-лесно да отделяте преброените от останалите мъниста.

Демонстрирайте с първите 3 числа и подканете детето да продължи, като ги подреди като стълба (подравнена отляво) в горния ляв ъгъл.

Вариация

Изработете мъниста вкъщи с помощта на 55 броя еднакви дървени/пластмасови топчета с каналче в средата за преминаване и нанизване на медна тънка тел, която да завиете в краищата като “ушички”.


Още упражнения

летви с различна дължина спрямо номер

Упражнение “Събиране с дъска за събиране”

На работната маса се поставя разграфената табла. Над нея по масата се изваждат в две колони сините и червените летви. При първата задача се взима синя летва на първия ред, а срещу нея се поставя червената. До което число (изписано най-отгоре в редицата) е стигнал сборът на двете летви е отговора на задачата ви.
златни мъниста в поднос

Упражнение “Златни мъниста (1-1000) – количества и броене (единица, десетица, стотица, хѝляда)”

Попитайте последователно как се казва всяко едно количество (единица, десетица, стотица, хѝляда), за да сте сигурни, че детето се ориентира добре в числата, представени от мънистата.
logo-image

Последвайте ни: