Игра: Великани и джуджета

Цели

  • Разпознаване на понятията „голям“ и „малък“ чрез движение на тялото

Категория умения

  • Математически умения (сравняване на по- голямо и по-малко). Разпознаване и прилагане на противоположни понятия.

  • Речник- усвояване и използване на думите голямо, малко.

  • Обща моторика (промяна на поза според указания; осъзнаване и контрол на собственото тяло в пространството).

  • Концентрация - следене и бърза реакция при смяна на командите

  • Памет (запомняне на термините и движенията, които съответстват)

  • Внимание - различаване на командите и бързо изпълнение.

  • Чувство за ред - спазване на правила и ред при изпълнение на играта.

Образователен раздел

  • Математика

Презентация на стъпки

показване на "голямо" - изправено положение с протегнати нагоре ръце
1
1

Покажете какво е “голямо” и “малко” с тялото си

Поканете детето да седне или да застане до вас. Използвайте тялото си, за да демонстрирате “голямо” и “малко”.

Изправете се и протегнете ръце нагоре, кажете “Това е голямо!”. Насърчете детето да повтори.

След това клекнете и се свийте. Кажете “Това е малко!”. Нека детето ви имитира.

Редувайте ги поне 5-6 пъти, за да затвърдите.

клекнало дете
2
2

Проверете дали е запомнило какво е “голямо” и “малко”

Проверете дали детето свързва правилно термините, като го насочвате с: „Покажи ми „малко“.

Изчакайте го да заеме поза „малко“ (тази, която сте му показали). Повторете с „голямо“. Редувайте ги поне 5-6 пъти, за да се затвърдите разпознаването.

изправено дете с протегнати ръце и клекнало дете
3
3

Насърчете детето само̀ да назовава “голямо” и “малко”

Вие или друг играч да застане в поза „голямо“ и попитайте: „Какво е това?“. Изчакайте детето да отговори: „Голямо“. Повторете и с „малко“.

клекнали деца
4

Затвърждаване на знанията в игра “Великани и джуджета”

Кажете на детето: „Сега ще поиграем на една нова игра. Когато кажа „великан“, трябва да станеш голя-я-ям – протегни ръце нагоре и стой изправен. Когато кажа „джудже“, трябва да станеш мъничък – клекни и се свий.“

Започнете бавно, сменяйте командите през няколко секунди.

Може да ускорявате или забавяте темпото за по-весела игра.


Вариация

клекнало и изправено дете
  • Ако желаете, сменете ролите – детето да назовава, а вие да изпълнявате;
  • Добавете още играчи, които да “изгарят”, ако сбъркат.

Още упражнения

Image

Упражнение “Вретеновидни пръчки”

Следваме принципа отгоре-надолу при поставянето на кутията с празните отделения и под нея тази с пръчките. Следващият принцип е ляво-дясно, като при демонстрация започвате от числото 1 (умишлено пропускате “0”) и поставите там първата пръчка. Подканете детето да посочи и назове символа. То продължава със следващото поставяне и изговаряне. Когато пръчките привършат детето би следвало да забележи празното отделение при цифрата 0. Разяснението че, е “нула” е “нищо”.
Image

Упражнение “Карти и броене”

Подканете детето да извади и разбърка картите с числата. Нека след това открие цифрата на числото 1 и да го постави в горен-ляв ъгъл (така че да има място да подрежда количествата). Следва да отброи едно кубче под 1-цата.
logo-image

Последвайте ни: