Подсигурете се, че двете стотици в таблата са поставени така, че да не си личи, че едната е верига.
Попитайте детето “Знаеш ли какво е това?”. Ако вече сте играли със Златните мъниста, детето би трябвало да разпознае, че това са 2 стотици. Ако не сте, може да му посочите цялата стотица и да му кажете, че там има 100 мъниста (топчета).
След като сте сигурни, че детето е наясно, че това са 2 х 100, попитайте: “Според теб, двете еднакви ли са?”. Обичайно мъникът отговаря с “Да”.
Поканете го тогава да извади двете стотици на масата, започвайки от цялата.
Когато хване веригата, тя се разгръща на 10 х 10, което е елемент на весела изненада.
Попитайте го втори път дали според него са еднакви – често този път отговорът е “не”.
Покажете на детето, че веригата може да събере отново и да заприлича на другата стотица.
Насърчете мъника отново да я разпъне, за да преброите колко наистина мъниста съдържа.
Подканете го да използва етикетите, за да обозначи десетите (10, 20, 30… 100).
С помощта на брояча, започнете да броите златните мъниста от веригата.
Когато стигнете до десет, вземете етикета с цифра 10 и го поставете на съответното място. Насърчете детето да продължи до край.
Когато стигне до 100, му кажете, че вече може да е убеден, че са еднакви.