Обяснете на детето, че щом вече може да брои до 10, сега ще му покажете как да борави с много големи числа (четирицифрени).
Поканете го да разгледа мънистата (да ги усети на допир, тежест – напр. че единицата е много по-малка и лека от хилядата).
Поставете картата с имената на разредите пред детето. Обяснете му, че тези мъниста всъщност са числа и сега ще научи имената им (чрез т. нар. 3-етапен урок).
Започнете, като извадите единичката (единичното мънисто) и я поставите под надписа “единица”. Кажете “Това е ЕДНА ЕДИНИЦА”.
Помолете детето да повтори минимум 5 пъти “една единица”, докато я посочвате.
Когато приключите с “една единица”, приберете я обратно в таблата и на нейно място извадете “една десетица” (поставена под съответния надпис).
Назовете я поне 5 пъти с детето, след което я върнете в таблата.
Процедирайте по същия начин и с “една стотица” и “една хѝляда”.
Следва да затвърдите новото знание чрез игра. Извадете и подредете всички количества върху картата под съответните им наименования (хѝляда, стотица, десетица, единица).
Започнете да питате детето: “Можеш ли да посочиш една единица? А една хѝляда? Къде е една десетица? А една стотица?”.
Повторете въпросите в случаен ред поне 5 пъти или докато усетите, че детето уверено показва винаги правилното количество.
Важно! Преминете към етап 3 само ако сте уверени, че детето се е справило без грешка в етап 2.
Посочете последователно всяко отделно количество от най-голямото към най-малкото (отляво-надясно). При всяко посочване питайте еднократно “Какво е това?”.
Ако детето се колебае или отговори грешно, прекратете тактично урока и опитайте друг ден.
Вместо мъниста, може да принтирате и изрежете количествата на картон/ламинирана хартия (двуизмерни).