

Цели
Визуална и мускулна (защото ръката усеща разликата) дискриминация на размер;
Координация на движенията
Категория умения
Подготовка за математика със следните математически концепции: сравнение, градация, сериация (последователно подреждане); голямо, по-голямо, най-голямо, малко и т.н
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Образователен раздел
Сензорика
Необходими материали
10 куба с размери от 1 см3 до 1 дм3
Презентация на стъпки

Започнете, като покажете ясно как се носят кубчета. Много е важно да се хващат с цяла ръка отгоре и отстрани, за да се стимулира мускулната памет и да се усети сензорно чрез допир разликата в размера и теглото.
Поставете кубчетата на килим разбъркано.
Покажете как да се построи кулата, като поставяте всяко следващо кубче точно по средата. Кубчетата предварително се сравняват по големина едно до друго, за да се вземе най-голямото от тези, които са останали.
Поканете детето да продължи, след като демонстрирате с първите 3.
Когато кулата е готова, приканете детето да я огледа от всички страни и отгоре (изправете се и се разходете около нея)
Подканете детето да развали кулата, като последователно я разглабя от най-малкото до най-голямото.
Вариация
- Построяване на кулата с 2 гладки страни – демонстрирайте, че най-малкото е разликата в размерите на 2 последователни кубчета;
- Този материал може да се съчетае с различни други материали (пр. Дълги червени летви, Кафява стълба).




