Визуална и мускулна (защото ръката усеща разликата) дискриминация на размер
Координация на движенията
Подготовка за математика със следните математически концепции: сравнение, градация, сериация (последователно подреждане); голямо, по-голямо, най-голямо, малко и т.н
Концентрация
Памет
Внимание
Чувство за ред
Сензорика
10 куба с размери от 1 см3 до 1 дм3
Започнете, като покажете ясно как се носят кубчета. Много е важно да се хващат с цяла ръка отгоре и отстрани, за да се стимулира мускулната памет и да се усети сензорно чрез допир разликата в размера и теглото.
Поставете кубчетата на килим разбъркано.
Покажет е как да се построи кулата, като поставяте всяко следващо кубче точно по средата. Кубчетата предварително се сравняват по големина едно до друго, за да се вземе най-голямото от тези, които са останали.
Поканете детето да продължи, след като демонстрирате с първите 3.
Когато кулата е готова, приканете детето да я огледа от всички страни и отгоре (изправете се и се разходете около нея)
Подканете детето да развали кулата, като последователно я разглабя от най-малкото до най-голямото.